maanantai 29. lokakuuta 2018

Top 6 meikkivoiteet - pihistä tai panosta!



Heippa!
Ja pahoittelut kun lauantain postaus jäi välistä - olin ärsyttävästi lähes koko viime viikon kipeänä ja keskityin lähinnä nukkumiseen. Nyt olo on kuitenkin paljon parempi, ja saattekin luettavaksenne nyt mun kuusi lempparimeikkivoidetta, niin drugstore- kuin selektiivisen kosmetiikan puolelta.

Mun iho on vaalea, ei ihan alabasteria mutta melkein. Tästä syystä melkein kaikki meikkivoiteet on sitä vaaleinta tai toiseksi vaaleinta saatavilla olevaa sävyä (vaikka ne jostain syystä kuvissa toistuu vähän tummina - ärsyttävää). Mun ihonsävy on neutraali/punapohjainen, ja käytän sekä puna- että keltapohjaisia sävyjä - se on ehkä väärin mutta mun mielestä molemmat sopii mun ihonsävyyn eikä korosta keltaisuutta tai punaisuutta.

Kahta lukuunottamatta näitä saa Suomesta ostettua. Too Facedin persikka-sarjan meikkivoiteen olen ostanut merkin omasta myymälästä Lontoosta, ja L'Orealin Infallible Pro-Matte on eBaysta. Tietääkseni juuri tuota mallia ei Suomessa myydä. Too Facedia saa Cultbeautysta, mutta tätä nimenomaista tuotetta ei. Debenhams (brittiläinen tavaratalo ja nettikauppa) pitää tätä myös valikoimissaan, mutta sitä ei saa shipattua Suomeen lainkaan.


Kyylätäänpä ensin edullisemman puolen vaihtoehdot.

LUMENE MATT CONTROL OIL-FREE FOUNDATION
Tämä on vanhaa pakkausta, nykyinen näyttää tältä. Tietääkseni koostumus on sama, toivottavasti onkin koska tämä on ihan huippua omassa lajissaan. Pysyy kauniina ja on suht pitkäkestoinen (kun parittaa sopivan puuterin kanssa) ja sävy passaa mulle erittäin hyvin. Tämän hinta Lumenen omilla sivuilla on 13,90€. Mun sävy on 1 Classig Beige/Kultahiekka joka on mielestäni aika neutraali sävy. Tästä on olemassa myös vaaleammat sävyt, sävy 00 löytyy niin kelta- kuin punapohjaisenakin.

MAYBELLINE FIT ME MATTE+PORELESS
Tämä jakaa mielipiteitä (vaikka kyllä tuo Lumenekin) mutta mä tykkään tästä etenkin kesällä kovasti. Koostumus on Lumenea vetisempää, mutta peittoa on ja pysyy kauniina ihan hyvän ajan. Tämän hinta Sokoksella on 9,90€, suosittelen lämmöllä kokeilemaan kun investointi ei ole järin suuri. Mun käyttämä sävy on 105, joka on selkeästi keltapohjainen.

L'OREAL INFALLIBLE PRO-MATTE
Tämän tilasin tosiaan eBaysta testiin, ja olin tosi positiivisesti yllättynyt. Tämä on näistä ehkä pitkäkestoisin ja vaalein sävy 102 passaa, vaikkakin on punapohjainen aika runsaastikin. Hinta $12.99 napattu Ultan sivuilta, mutta suosittelen ratsaamaan eBayn jos tämä kiinnostaa. Tämä jättää iholle mattapinnan, mutta ei kuitenkaan ole mitenkään raskas - tämän lopputulosta kuvataan sanalla "demi-matte". Peittokykyä piisaa, mutta ei kuitenkaan ole mikään kakkumainen maski.


Sitten siirrytään selektiivisen kosmetiikan maailmaan, ja esittelen sieltäkin kolme suosikkiani.

GIORGIO ARMANI LUMINOUS SILK FOUNDATION
Sain tämän tuliaisena äidiltäni, ja nappiin osui tämä tuliainen kyllä! Tässä on keskitason peitto, ihana lopputulos ja pitkäkestoisuus huippuluokkaa. Kestää mun kasvoilla paremmin kuin esim Estee Lauderin Double Wear.  Sävy on punapohjainen 4.5. Hintaa tällä on Stockmannilla 54€.

SMASHBOX STUDIO SKIN 15 HOUR WEAR HYDRATING FOUNDATION
Tämä on ollut mulla jo pidempään, mutta tykästyin tähän kunnolla vasta jokin aika sitten. Kuten melkein kaikki tässä listauksessa, kestää tämäkin kasvoilla hyvin (vaikka ei ehkä ihan 15 tuntia, ilman touch-uppia ainakaan) ja sävy on passeli (1.1 Fair). Smashboxia saa Kickseista hintaan 39,50€. Vaaleampiakin sävyjä on useampia, eli passailee kalpeillekin kavereille.

TOO FACED PEACH PERFECT COMFORT MATTE FOUNDATION
Olimme Jarkon kanssa Lontoossa huhtikuussa, ja tämä oli yksi monista meikkivoiteista joita matkalta kotiutin. Olin tätä jo himoinnut pidempään ja kun vierailin merkin omassa liikkeessä Covent Gardenissa niin pakkohan tämä oli napata mukaan. Ostin myös merkin setting sprayn, ja olisin ottanut irtopuuterinkin jos sitä olisi jäljellä ollut. Nämähän tuoksuvat kaikki persikalta, ja henkilökohtaisesti pidän tuoksusta kovasti, mutta se jakaa ymmärrettävästi mielipiteitä. Tämä ei ole ehkä se kaikkein pitkäkestoisin, mutta jättää iholle kuulaan mattapinnan ja on nimensä mukaisesti mukava kasvoilla. Käytän sävyä Swan, joka on vaalein neutraalilla pohjasävyllä. Tätä ei siis saa oikein mistään Suomeen (ilman Shipitoa ainakaan) mutta hinta esimerkiksi Sephorassa on $36. Tämä oli muistaakseni punnista euroon käännettynä about 40€ luokkaa ostohetkellä.


Näistä edullisimmista suosikkini on ehdottomasti Lumene, mutta kalliimmista en oikein osaa valita.. Ehkä tuo Luminous Silk. Mutta kuten todettu niin kaikki on hyviä, eikä ne suotta mun Top-listauksessa ole.

Onko sulle tuttuja tuotteita, mitä oot mieltä? Saa kertoa myös oman lempparimeikkivoiteen, otan aina vastaan vinkkejä tuotteista joita kokeilla!

2 kommenttia:

  1. Olen lukenut paljon hyvää tuosta Lorealin Infallible-meikkivoiteesta. Ihmetyttää, ettei sitä myydä meillä. Samaten Infallbile sinkkuluomivärit kiinnostaisivat, mutta ei niitäkään täältä saa kaupan hyllyltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, meidän valikoimat on välistä tosi nihkeät täällä Suomessa.. mut onneksi on eBay!

      Poista